Home > Korėja, Uncategorized > Korėja po 1 savaitės

Korėja po 1 savaitės

Informacijos ir įspūdžių kiekis būnant Korėjoje jau pribrendo iki naujo įrašo dienoraštyje :) Norėčiau aprašyti tiek išorinius pastebėjimus apie Seulo gyvenimą, korėjiečius, maistą, tiek ir savo pojūčius esant čia.

Atskridau į Seulą prieš gerą savaitę. Pradžioje buvo šiek tiek baisu, kad man čia nepatiks ir norėsiu grįžti, o grįžti negalėsiu. Tačiau po kelių dienų ši baimė visiškai pradingo. Tiesiog negalima norėti iš čia išvažiuoti :) Staigus aplinkos pakeitimas bei puiki aplinka man padėjo labai greitai atsikratyti viso to „bagažo“, kurį turėjau. Aš jau ir nebeprisimenu, ko turėčiau ilgėtis Lietuvoje, kokį aš turėjau gyvenimą, kas buvau. Toks įspūdis, kad viską pradedu iš naujo ir čia viskas priklauso nuo manęs. Čia labai gera vidinė bei išorinė aplinka ir atmosfera augti, mokytis, bendrauti, keliauti. Kartais net jaučiuosi, kad patekau į pasakų šalį :)

Apie Korėją sako, kad trečdalis gyventojų gyvena Seule, o likusieji norėtų jame gyventi. Iš tikrųjų, gyvenant studentų miestelyje, tokiame kaip gyvenu aš, gali net neprireikti išvažiuoti kažkur už jo ribų. Universiteto teritorijoje yra ir bankas, ir maisto bei kanceliarinių prekių parduotuvė, knygynas, valgykla, biblioteka, bendrabutis. Mūsų rajone yra daugybė kavinių, restoranų, knygynų, vaistinių, turgus. Jei man prireikia nueiti į parduotuvę, tai dažniausiai aš jos nepasiekiu, nes viską, ko man reikia aš randu pakeliui gatvėse. Gatvės ištisai pripildytos mažų krautuvėlių, o prekės stovi lauke. Pardavėjų ten dažniausiai net nebūna, bet prekių niekas nevagia.

Korėjiečiai labai širdingi žmonės. Jei gatvėje nuperku iš senutės sausainių, tai ji man būtinai duoda dar šiek tiek į saują :) Jei perku ką nors supermarkete, būtinai duoda mažų dovanėlių. Restoranuose, be to, ką užsisakome, visada atneša keletą lėkštučių su kimči, jūros gėrybėmis, daržovėmis ir vandens. Beje, arbatpinigių ten niekas nereikalauja :) Atsiskaitymas vyksta pavalgius prie kasos ir visi moka tiek, kiek parašyta čekyje. Beje, šiandien valgiau aštrią sriubą su koldūnais, makaronais, grybais ir pupelėmis (viskas atrodė kaip makaronai, išskyrus koldūnus). Kai suvalgiau sriubos sudedamąsias dalis, turėjau dar ryžių, kuriuos įsibėriau į sriubą. Bet buvo jau per daug… :)

Vienas nelabai teigiamas dalykas, kurį galima pastebėti korėjiečių, ypač jaunimo, kultūroje, tai jų beatodairiškas siekimas pamėgdžioti amerikiečių kultūrą. Amerika – tai dėmesio nestokojantis klausimas Korėjoje. Vienintelės Amerikos ambasada Korėjoje yra saugoma daugybės sargybinių, o JAV kultūros centras užsidarė prieš keletą metų dėl nuolatinių padegimo mėginimų ir protestų. Matyt dėl tokio stipraus JAV kultūros plitimo kai kurie taip stipriai jai priešinasi. Šį plitimą aš pastebėjau ir universitete. Lankau dalyką „Amerikos kultūra ir jumoras“ pas profesorių David A. Mason. Iš trisdešimties studentų tik keli yra ne korėjiečiai. Per paskaitą kiekvienas iš mūsų turėjo atsistoti ir prisistatyti prieš auditoriją. Tai sukėlė tikrai daug sunkumų korėjiečiams – jie neapsakomai drovūs! Įsiminė vienas vaikinas, kuris prisistatė, jog tik ką grįžo iš tarnybos armijoje – jis visas drebėjo iš nerimo. Tas pats buvo ir daugeliui merginų. Tačiau dar įdomesnis buvo visų kalbėjimo stilius. Dėstytojui jie sakė „hi“, apie jį visąlaik šnekėjo „he“, labai gėdijosi, bet mums sakė „you, guys“. Kitais žodžiais – nėra supratimo apie elementarią pagarbą amerikiečių kultūroje. Ji taip siekiama, kad net perlenkiama lazda. Ką aš veikiu šiose paskaitose? Mokausi korėjiečių kultūros, žinoma ;)

Kitas dalykas, kurį lankau – tai Korėjos budizmas, pas tą patį dėstytoją. David A. Mason buvo vienas iš programos „Temple-Stay“ kūrėjų. Tai programa, kuri leidžia užsieniečiams ir pastaruoju metu labiau net patiems korėjiečiams vienai ar dviem parom pasilikti budistų vienuolyne ir dalyvauti vienuolių gyvenime. Profesorius sakė, kad šį semestrą mes taip pat sudalyvausime šiame nuotykyje :) Taip pat sakė, kad žino vienuolyną, kuris turi savo kovos meną, taigi galėsime nuvažiuoti tenai (dėl mano kovos menų pomėgio ;)).

Pagrindinis mano laiką užimantis dalykas žinoma yra korėjiečių kalbos kursai. Pirmomis dienomis buvo tikrai niekas nesuprantama, bet dabar jau pradedu pagauti kryptį. Čia jau kelis metus studijuojantis korėjiečių kalbos filologiją Martynas išmoko kalbą be ypatingų pastangų per pusantrų metų. Tai mane įkvėpė išmokti ją per pusę metų :) Mane supa užsienio studentai, kurie moka kartais ir po 5 kalbas, tarp kurių pasitaiko ir visiškos egzotikos.

Nuo ateinančios savaitės nusprendžiau visiškai užpildyti savo tvarkaraštį nuo 9 iki 16 valandos ir dukart per savaitę lankyti TaekWonDo :) Taigi, labanaktis :))

Nuoširdžiai Jūsų, Kristina (경미)

Categories: Korėja, Uncategorized
  1. Andrius
    October 1, 2008 at 7:47 pm

    Labas, man patiko tai ką perskaičiau ir dar labiau nekantrauju ten nuvykti. Aš noriu paklausti, gal žinai ar Lietuvoje ( dar geriau Vilniuje) galėčiau rasti knygų apie korėjiečių kalbą? Ar gal žinai kokią nors lietuvių svetainę su korėjiečių kalbos pamokom?

  2. October 1, 2008 at 8:50 pm

    Labai faina, kad nori į Korėją!

    Lietuvoje korėjiečių kalbos nemoko NIEKAS. Anksčiau buvo mokami kursai
    VU orientalistikos centre, tačiau abu žmonės, kurie tą kalbą moka,
    dabar jos nedėsto. Vienas iš jų, Martynas, šiuo metu Korėjoje. Šiaip
    tai kiek girdėjau, tie kursai nė karto normaliai ir nevyko, nes
    nesusirinkdavo pakankamai norinčiųjų mokytis.

    Internete lietuviškų pamokų irgi nerasi.. nors neieškojau… O anglų
    kalba yra, bet tik iki labai žemo lygio. Ką buvau išmokusi iš tų
    „tutorialų”, Korėjoje išmokau per savaitę.

    Apie Korėją angliškai ir labai daug korėjietiškai yra Mažvydo
    bibliotekoje, Rytų (ar pan.) skaitykloje.

    Dar ryšių su Korėja turi Lietuvos ZEN centrai. Va pvz.
    http://www.zen.lt/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=44&cntnt01lang=lt_LT&cntnt01returnid=15
    Šeštadienį Kaune, o sekmadienį Vilniuje, Zen centre bus susitikimas su
    vienu Zen meistru ir vienuoliu Bo Haeng, kurio ansktesnis vardas yra
    Kęstutis Marčiulynas. Aš buvau nuvažiavusi pas jį į vienuolyną
    Korėjoje. Jis labai įdomus ir fainas žmogus :)

  3. Andrius
    October 1, 2008 at 11:50 pm

    Labai gaila. Gal bent kokia knyga rasiu. :) Bus laiko tai paskaitysiu dar šiame blog’e. Ačiū už atsakymą. :)

  4. Deimante
    December 9, 2008 at 3:55 pm

    laba,
    man iškilo dar vienas klausimas.
    Pavasarį važiuoju į Ajou University, tai vat mane labai domintų situacija su kreditais.
    Man tai truputį gali kilt problemų manau. Kadangi visi dalykai turi tik po 3 kreditus ir max galima pasiimt 19, O VU reik 20. Tad jei 1 šito universiteto kreditas atitinka vieną VU tai nieko gero.
    Gal tu žinai ką nors šiuo klausimu?
    Kaip buvo tavo universitete? :]

  5. December 10, 2008 at 12:33 am

    Sveika,
    KyungHee universitete buvo galima surinkti daugiausia 15 – 18 kreditų, tai aš paskaičiavau, kad 3 korėjietiški atitinka 4 lietuviškus kreditus. Iš mano patirties galiu pasakyti, kad gali visiškai nesiparinti dėl tų kreditų, ypač dėl vieno. Lietuvoje (bent jau VU) į tai žiūri labai geranoriškai ir realiai kažkur gali įrašyti ne 3, o 4 kreditus. Daug svarbiau yra dalykai, kuriuos pasirinkai. Jei jie daugmaž atitinka esminius dalykus, kuriuos praleisi Lietuvoje, tai ok. Prieš išvažiuodama ir prieš pasirinkdama dalykus (jei tai įmanoma), viską suderink su savo katedra, studijų prodekanu ir dekanu. Įsitikink, kad viskas bus užskaityta, kad vėliau netektų laikyti praleistų dalykų kaip man ;)
    Sėkmės! :)

  6. Evelina
    December 14, 2008 at 12:00 am

    oi, kaip as noreciau ismokti korejieciu kalba. japonu kalba taip lengvai “ikaliau” gal per puse metu, no problem, o kai jau griebiausi korejieciu.. lipau i ta kalna gal pora kartu per kelis metus, ir niekaip, nieko. nelimpa.. gal tai susije su tuo, kad beveik visi tutorialai, esantys internete, yra .. atleiskite.. absoliutus sudas? :p dar turiu dvi angliskas knygas.. dovanotam arkliui i dantis neziuri, bet jos irgi.. nu, siaubingos. siaubas.. o kalba tikrai nera lengva (ypac po japonu, kuri tokia lengva, kad juokinga).
    as tai dar turejau kazkokiu kvailu vilciu, kad kas nors ja Lietuvoj moko, nors wake up, nei ambasados, nei konsulato net nera :( japonu kalba gal ir galejau ismokti pati, bet su korejieciu, kaip matome, jau nieko nebus. o i Koreja keliaut neketinu.. kalbos – tai man daugiau laisvalaikio dalykas.. siaip mokausi realinius mokslus. jauciu, sita svajone ismokti sita nuostabia kalba niekada nemirs :(
    man taip daznai liudna, kad cia toks kaimas. reiketu kazka daryti.. kad ir tos pacios japonu kalbos nelabai yra kur mokytis – net ir man rasineja zmones, prasydami pagalbos.. o su korejieciu tai isvis nepalyginsi.. negi negalima nieko padaryti..? ;_;

    jau praradau vilti ismokti ta kalba, bet kaip noriu ;_;

  7. December 14, 2008 at 12:15 am

    Geras :) Nu negaliu patikėti, kad lengvai išmokusi japonų (!) negali išmokti korėjiečių! :)) Taigi japonai naudoja 3 raštus, o korėjiečiai vieną. Be to japonų gramatika ir žodynas panašūs į korėjiečių. Nors… korėjiečiams ne taip lengva išmokti japonų…
    Žodžiu manau, kad gal visgi tie tutorialai buvo nekokie… Aš mokiausi korių kalbos 4 mėn. kasdien po 4 val. su daug kalbėjimo praktikos ir gerom mokytojom, tai šiaip ne taip pirmą – beginner – lygį įveikiau. Ir aš nebuvau iš atsiliekančių ;)

    Su mokymu Lietuvoj tai tikrai nekas. Vienintelė viltis, kad lietuviai, mokantys korių kalbą, grįš Lietuvon jos mokyti. Buvo bandymų ją dėstyti VU orientalistikos centre, bet nesusirinkdavo pakankamai norinčių studijuoti (būdavo iki 3 žmonių).

    Belieka mokytis savarankiškai. Yra tokia Korean Foundation, tai ji labai remia Mažvydo biblioteką korėjietiškom knygom. Šiek tiek pramokus galima praktikuotis skaitant.

    O šiaip man dabar labai liūdna, kad aš tą kalbą po truputį užmirštu.. Jei norėtum ir tui laisvo laiko, galėtume susitikti ir jos pasimokyti iš mano vadovėlių :) Ir aš kaip tik prisiminčiau. Ką manai? :)

  8. December 30, 2008 at 12:41 pm

    Visų atsiprašau už melagingą informaciją – korėjiečių kalbos pamokos Lietuvoje yra!
    Kaune, VDU, yra dalykas apie Rytus, kuriame mokoma be korėjiečių dar ir japonų ir berods kinų kalbų. Tas lygis aišku tik pats žemiausias, bet pagrindai kažkokie yra.

  9. Evelina
    January 13, 2009 at 3:56 pm

    nu mokydamasi VGTU i Kauna tikrai neprivazinesiu. vos lieka laiko namo parvaziuot :p
    siaip snekejau su VU OC atstovais. sako, kad truksta gal dar poros zmoniu (nu ir aisku destytojo xD), ir galima butu pradet kazka judint.
    o japonu kalba nerealiai lengva, palyginus su korejieciu. nu ir visu pirma del to, kad niekas internete nesugeba dorai paaiskinti, kas, kaip ir kodel yra korejieciu kalboje taip, o ne kitaip, o japonu tutorialai puikus. japonu kalbai yra milijardai saltiniu, o korejieciu – vos pora. japonu man naturaliai gavosi, o rastas tikrai nera sunkiausia dalis. visu pirma, you gotta admit, korejieciu kalboje yra kalnas sudetingu garsu xD kai tu esi Korejoje, tu juos GIRDI, ir jie tau aiskus (man irgi aiskus, kai per tv ariranga klausau xD), bet kai bandai mokytis VIENA, tik is raidziu, tai labai sunku. turi buti bent kiek apsuptas kalbos :p tuo tarpu japonu kalboje yra apibreztas kiekis skiemeneliu, ir toliau ju nenueisi xD mano vardas japoniskai skamba Eberina, nes kitokiu raidziu TIESIOG NERA xD
    be to, korejieciu kalboj dar nafik visos tos dalelytes.. gali i viduri zodzio igrust kalna dalelyciu, ir jokiuose saltiniuose nepaaiskinta, KA ji ten daro, ir KODEL. visi mokytojai masto, kad cia mum ‘savaime daeis’ :p well, NOT. beje, korejieciu kalboj ir tos gramatikos yra daug daugiau, nei japonu.. cia jau patikrinta, kadangi mokiausi abi:)
    beje, kad japonu gramatika panasi i korejieciu – mitas xD kad zodziai panasus tai jo.. (taesogwan – taishikan..), bet iki tam tikro lygio :p cia kalta kilme is hieroglifu.. tik kazkur 40% zodyno. (siaip su kai kuriais zodziais budavo juokinga xD yori – ryori.. ir ner kaip uzsirasyt, nes trumpiau budavo rasyt japoniskai, bet tada negali saves klausinet, net pats klausimas JAU yra atsakymas xDD).
    siaip korejieciu kalba tiesiog turi KALNA smulkmenu, kuriu niekas neiaskina, o japonu neturi. tame ir pagrindine beda :p ir dar tas dalykas, kad.. yra 15 budu pasakyt ta pati sakini xD nepatikesi, bet japonu kalboj yra siaip MAZIAU mandagumo lygiu, nei Korean O.O pasauliui ikalta, kad japonu, bet tai netiesa :p tikrai netiesa :p

    susitikti butu jega:DDD eik tu sau, kaip fun. i hope, tu Vilniuj gyveni..? xD butu labai jega susitikti. as siaip noreciau isvis dalyvauti veikloje kokioje nors.. bet kas link japonu, tai visi buna labai nedraugiski, kazkokie pasikele, ir siaip.. bijau viena xD o del korejieciu kazka nuveikti tai isvis butu super <3
    atleisk, kad taip ilgai nerasiau komentaro siaip. prie sito kompo seniai buvau ir tiesiog uzmirsau xD galvojau, kad koks nors notificationas ateis i maila, bet sitaip nepasiseke:p

    beje, jei nenori pamirst kalbos, kodel neskaitai knygu? it’s what keeps my Japanese alive:D be to, ir siaip smagu.

  10. January 13, 2009 at 4:06 pm

    Na ir prirašei :) Būtų labai faina susitikt, nes rašyti atsakymą labai ilgai užtruktų ;))
    Taip, aš gyvenu Vilniuje. Visa kita parašysiu e-mailu.

  11. Andrius
    March 21, 2009 at 8:06 pm

    Echhh… Pavydžiu jum :( ^^

  12. Eglė
    March 31, 2009 at 8:39 am

    Ar savarankiškai įmanoma išmokti ir maždaug kiek laiko , jei yra didelio noro labai labai ;DDDDD sIAUBINGAI NORIU TAPTI ANIME ANIMATORE

  13. Eglė
    March 31, 2009 at 8:43 am

    AI va ,o kur galėčiau gal nete surasti pamokėlių savarankiškam ;D

  14. Justina
    August 11, 2009 at 2:51 pm

    http://www.learnkoreanlanguage.com/ naudojuos
    šis tas yra, nors ir ne daug

    Dieve,kaip mažai yra info apie Korėja, negaliu patikėt, todėl džiaugiuos atradus šį blogą ^^ lauksim daugiau info
    Aš neseniai pradėjau mokytis tai kyla truputėlį bėdų dėl tarimo išimčių
    bet gal kaip nors susitvarkysiu…
    beabejonės,būtų smagu į Korėją nuvykt
    gal kaip nors kadanors išpildysiu šią drambliuko svajonę

    nelabai čia atrandu aprašymą kaip tau pačiai pavyko?:)

    • Evelina
      August 11, 2009 at 3:25 pm

      Justina, tas puslapis levokas:)
      bandyk cia:

      http://korean.sogang.ac.kr/

      sitas valdo. praktiskai kaip knyga.
      ai jo. turiu suskenavus visa pirma dali Kristinos vadovelio. jeigu reikia – duosiu. kad ir skypu :)

      • Aistė
        June 20, 2012 at 11:03 pm

        Sveika, gal as ir kiek pavelvus :D bet labai noreciau gauti vadovelius ^^ jei nesunku, galetum atsiusti i mano skype (aisteaiste330) ? labai dekoju ^^

      • Rugile
        July 2, 2012 at 8:49 pm

        안녕. As ir skaitaus prie pavelavusiu… bet. Gal galeciau gauti tuos vadovelius??? Labai noreciau.
        SKYPE rugile-gile

      • Deimi
        September 5, 2012 at 10:09 pm

        aš taip pat norėčiau gauti vadovėlius :} skype dracene37

      • Gintarė
        November 22, 2012 at 1:21 am

        Aš irgi super pavėluotai čia, bet ar ir aš galėčiau gauti tuos vadovėlius? Skype: safrana2 ^^

  15. August 11, 2009 at 3:10 pm

    Sveika, Justina,

    Labai tave sveikinu, kad pradėjai mokytis korėjiečių kalbos :) Aš vat irgi netrukus pradėsiu mokytis toliau. Taip pat pažadu daugiau blog’o įrašų, nes po poros savaičių vėl žadu vykti į Korėją, tik šįkart net trims su puse metų! Praeitais metais važiavau pagal mainus, 4 mėnesiams. Tai info galima gauti iš savo universiteto tarptautinių santykių skyriaus. O dabar laimėjau stipendiją. Kadangi nemažai žmonių jau domisi galimybėm važiuoti į Korėją, tai parašysiu apie tai atskirą post’ą :)

    Dėkui už nuorodą, sėkmės!

  16. Urtė
    October 22, 2009 at 7:04 pm

    Labas Kristina,aš esu dar gana jauna,tik aštuntokė,bet mano svajonė yra baigus mokyklą studijuoti Korėjoje tad bandau ieškoti kur išmokti korėjietiškai iki mokslų baigimo.Negi negaliu iki gimnazijos baigimo jos išmokti?

  17. Sonata
    February 8, 2011 at 10:47 pm

    Kaip matau jau seniai kas cia berase, bet visvien parasysiu:) As taip pat savarankiskai mokausi sios kalbos, sekasi nekaip, nes daugiau laiko megstu praleist ziurint korejietiskus filmus, dramas,show ir t.t., bet tikrai noriu ja ismokt.Taciau noretusi kompanionu:) Mokausi Vilniuje(VU) ir butu miela jei atsirastu norinciu kartu pasimokyti.Nesidrovekit ir duokit zinoti jei turit toki pati troskima;))

    • Evelina
      February 14, 2011 at 11:25 pm

      nu jeigu ką, tai aš mokausi ir jau senokai :) turiu visus Kristinos vadovėlius.. sekasi mokintis gerai, jau nedaug trūksta ir iki prakalbėjimo :) tai jei reikia, galiu padėt.. :)

      • Goda
        April 20, 2011 at 5:32 pm

        o tu galetum skype atsiust ir man tuos vadovelius? Dekui

  18. metaly
    March 27, 2011 at 5:57 am

    Sveiki. Gal kas galėtų atsiųst tuos vadovėlius, jei dar turi kas nors? Būčiau labai dėkinga.
    skype: metaly.

    Ačiū!

    • Evelina
      March 27, 2011 at 8:22 pm

      parašiau į skaipą dėl vadovėlių. jei ten tas skaipas.

  19. Goda
    April 20, 2011 at 4:17 pm

    Sveiki, as astuntoke, bet mao svajone yra isvyki gyventi, mokytis, dirbti i Pietu Koreja.Kaip ismokyi korejieciu kabos? beje,Kristina, tu buvai Seule, tai gal gali man papasakoti apie S.M. Entertainment? man labai idomu. jei gyvenciau Korejoje, noreciau ten dirbti :)

  20. Justina
    November 11, 2011 at 2:21 am

    Sveikos :) gal kas galetu atsiusti tuos vadovelius :) as labai domiuosi Koreja, noreciau ismokti kalba.
    Skype: tombraider97
    buciau LABAI dekinga :)

  21. Rasa
    December 28, 2011 at 5:52 am

    Sveikutes ! Jungiuosiu prie Jusu, korejieciu kalbos gerbeju, ir taip pat noreciau paprasyti auksciau minetu vadoveliu. Gal galetumet kuri nors man juos atsiusti ? : ))

    skype: demada1

  22. Deimi
    September 5, 2012 at 10:08 pm

    Sveiki, mane taip pat domina korėjiečių kalba, perskaičiau apie kažkokius vadovėlius, gal galėčiau juos taip pat gauti? ;?

    • Deimi
      September 5, 2012 at 10:10 pm

      jei ką, skype dracene37 :}

  23. ader
    November 29, 2014 at 11:32 pm

    Sveiki, ar dar čia kas gyvuoja?

  24. ader
    November 29, 2014 at 11:54 pm

    Jei taip, tai gal galėtumėte ir man tuos vadovėlius atsiūsti ? Mano skype ader73357

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment