Home > Korėja > Korėja – 2 diena

Korėja – 2 diena

Sveiki visi!

Taigi va, jau antra diena esu Korėjoje. Kol kas kultūrinio šoko negavau, nes ne per daugiausia laiko praleidžiu su korėjiečiais :) Dažniausiai esame su kitais studentais iš įvairių šalių.

Po savaitės pas močiutę Maskvoje atskridau į Seulo tarptautinį oro uostą Incheon vasario 29 dieną ryte. Buvo trumpam pasimetęs mano lagaminas, bet laimei atsirado. Prie išėjimo manęs daugiau nei valandą laukė senukas – universiteto taksi vairuotojas. Jis mane atvežė iki pat bendrabučio. Važiuojant iškart krito į akis miesto švara, ji nepalyginama su Maskvos. Maskva šiuo metų laiku atrodo siaubingai – visur kur supiltos purvino sniego krūvos, keliuose didžiulės balos ir grioviai. Kai pusbrolis mane vežė į oro uostą, aplenkusi mašina užpylė mus kokių dviejų metrų aukščio balos banga. Seule išvis nesimato jokių kritulių pėdsakų. Miestas labai tvarkingas. Jis nespindi prabanga ar naujomis technologijomis – gatvėse ir gatvelėse daugybė visokių parduotuvėlių, kavinukių ir prekystalių, su dideliais margais užrašais. Tačiau miestas yra labai švarus ir tvarkingas.

Trumpai aprašysiu bendrabutį. Pastatas visiškai nesiskiria nuo europietiškų bendrabučių, nei išore, nei vidumi. Skiriasi tik vidaus taisyklėmis ir dušu ;) Dušas yra tualete. Reikia sutilpti tarp durų ir klozeto ir dar sugebėti nusiprausti. Po to grindys ilgai džiūva… O taisyklės gana griežtos. Merginų aukštuose jokių vaikinų ir atvirkščiai. Už šios taisyklės pažeidimą šalinama iš bendrabučio. Kambariuose jokio maisto. Negalima nei gaminti, nei laikyti, nei valgyti ar gerti. Ši taisyklė dažniausiai pažeidžiama, nes realiai maistas niekam nekelia problemų. Studentai atvirai kambariuose laiko arbatas, sausainius, greito paruošimo sriubas. Koridoriuje yra karšto ir šalto vandens aparatas. Taip pat bendrabutyje yra keli kompiuteriai su internetu, skalbykla ir mokymosi kambarys. Bendrabutis nakčiai uždaromas – nuo 12 iki 5 ryto. Nepranešus iš anksto raštu, naktį negrįžti draudžiama. Už tai skiriami baudos taškai.

Mano kambariokė – prancūzė Cassandre. Šiandien sužinojau, kad turėjau gyventi su kinų kilmės kanadiete, o mano kambaryje turėjo gyventi prancūzė Sara. Tačiau jos baisiai nesutarė ir Sara išsikraustė. Ir tikrai, su Cassandre nelabai lengva. Vakar mes su ja, prancūzu Janiku ir austru Michael ėjome pasižmonėti (apie maistą vėliau). Po to kai pavalgėm kavinėj, užsukom į barą alaus. Tai žinoma užtruko, nes jie per klaidą užsisakė du ąsočius korėjietiškos 20 laipsnių degtinės „soju“. Kadangi aš visai negeriu, turėjau kentėti Janiko girtus atsiprašymus, kad man nelabai įdomu ;) Žodžiu keista kompanija – eina į nykų barą ir nusigeria. Tai man priminė Lenkijos Erasmus laikus, kai jaučiausi keista dėl to, kad negeriu ir dažnai neturėdavau ką veikti. Bet va šiandien susipažinau su kitos stovyklos studentais. Tai prancūzė Sara, kuri pakeitė mano nuomonę apie prancūzus į gerąją pusę, korėjiečių kilmės vokietė Edith ir austras Martin. Su Sara šiandien ilgai kalbėjomės apie viską, manau būsim geros draugės :) Jos tėtis prancūzas, o mama iš Tuniso. Čia visų labai įdomios kilmės ;)

Taigi maistas. Vakar aš valgiau bibimbap. Galūnė „bap“ sako, kad tai ryžiai. Dar man žinomos galūnės yra „kuk“ – sriuba ir „kogi“ – jautiena. Vakar aš tokiu būdu įskaičiau meniu ir visus sužavėjau ;)) Bibimbap – tai dubuo su ryžiais, kopūstais, agurkais, ryžių makaronais, pupelėm, dar kažkokiom daržovėm ir aštroku padažu su keptu kiaušiniu ant viršaus. Viską reikia išmaišyti. Man patinka korėjietiški padažai. Jų aštrumas nėra toks, kad neįmanoma valgyti.

Tik ką grįžau iš centro. Mūsų buvo 11, važiavome apie valandą metro susitikti su dviem korėjietėm. Nuėjome į tokį restoraną (nežinau ar rašyti restoranas, ar kavinė, ar užkandinė – žodžiu „džip’as“), kur vidury apvalaus stalo yra keptuvė. Maistą galima ant jos. Supila vištienos gabaliukus, saldžiąsias bulves, ryžių tešlos kažkokius pagaliukus, padažą ir išeina :) Lankytojai už stalo patys maišo, kepa. Kartais padavėjai ateina pasižiūrėti ir ką nors pataria. Po kažkiek laiko reikia įpilti ryžių makaronus ir grybus. Tada visi valgo :) Dar atneša kelias lėkštutes kimči, kažkokių europietiškų neaštrių salotų su majonezu ir dar kažko rūgštaus. Visas malonumas kainuoja 6 $ žmogui. Pats patiekalas gana aštrus, bet mūsiškiai visi viską pavyzdingai suvalgė. Tik keliems prireikė nosinaičių bėgančiai nosiai, tame tarpe ir man :)

Categories: Korėja
  1. me :)
    November 9, 2008 at 2:51 am

    Sveika, man labai įdomu, kaip sumastei studijuoti būtent Korėjoje. Kaip tu patekai ten? Konkurso būdu ar dar kaip? Beje kiek kainuoja mokslas ten? Aš mastau apie antrą bakalaurą užsienyje ir mane labai vilioja Japonija arba Korėja. Tad būtų įdomu, jei bent šiek tiek mane apšviestum apie Korėjos sistemą :]

  2. November 9, 2008 at 1:50 pm

    Sveika :)

    Ogi viskas buvo taip. Baigusi bakalaurą pasiteiravau VU tarptautinių ryšių centre, kaip man patekti į Korėją mainams. Kadangi nebebuvau studente, man atsakė, kad galėtų mane rekomenduoti, tačiau už mokslą reikėtų mokėti, o tai yra berods 3000 $ už semestrą. Beje, Korėjoje beveik visi universitetai yra privatūs, mokslas yra mokamas ir kaina maždaug tokia. Todėl nusprendžiau stoti į magistrantūrą. Kadangi norėjau mokytis korėjiečių kalbos, tai atsisakiau idėjos apie informatikos magistrą ir įstojau į labiau humanitarinę specialybę filosofijos fakultete.

    Įstojusi rugsėjo mėnesį iškart dar kartą apsilankiau VU tarptaut. ryšių centre ir užpildžiau visas reikalingas formas. Sistema ten tokia: yra 2 vietos (na gal dabar pasikeitė), kas pirmesnis – tas gudresnis. Pirmieji du, užpildę prašymus, važiuoja ;)
    Kai važiavau aš, tai jokios stipendijos man nedavė. Bet merginai po manęs, berods, jau kažkaip ir pagelbėjo.

    Pragyvenimas ten nėra brangus (ypač palyginus su Japonija). Vien maistui užtenka 10$ per dieną. Už bendrabutį aš mokėjau 150$ už mėnesį.

    Jei nori važiuoti ne mainams, o studijuoti grynai Korėjos universitete, tai turi pasiteirauti esamomis stipendijomis, nes tikrai yra daug šansų, kad tau viską apmokės – mokslą, pragyvenimą, bendrabutį ir gal net kelionę. Dvi stipendijos, apie kurias žinau, tai Korėjos vyriausybės stipendija ir Korean Foundation stipendija (pagooglink).

  3. me :)
    November 9, 2008 at 2:30 pm

    ačiū ačiū ačiū! AČIŪ už info :]

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

